بلاگ

نکات تجارت فارکس شماره 2 پشتیبانی و مقاومت

دو اصطلاح بسیار معروف در مورد معامله هر نوع ابزار مالی عبارتند از Support و Resistance. آنها ابتدایی ترین و در عین حال بسیار حیاتی ترین مفاهیمی هستند که باید در زندگی شما به عنوان یک معامله گر سرمایه دار درک کنید.

ابتدا، اجازه دهید به سرعت به معنای این اصطلاحات بپردازیم و سپس به روش‌های مختلفی که می‌توانید آنها را در نمودار شناسایی کنید، روشن می‌کنیم.

مهم: این سری کوچک از وبلاگ‌های معاملات فارکس توصیه‌ای در مورد نحوه تجارت شما نیست، بلکه صرفاً ابزاری را ارائه می‌کند که می‌توانید از آن برای تمجید از استراتژی معاملاتی فعلی خود استفاده کنید.

پشتیبانی چیست؟

اصطلاح حمایت به عنوان یک منطقه کلیدی نامیده می شود که در آن قیمت یک یا چند بار مجدداً آزمایش شده است و قادر به شکستن زیر آن سطح نبوده و در نتیجه کف ایجاد می کند. به عبارت دیگر، زمانی که قیمت به سمت پایین حرکت می‌کند و سپس به عقب می‌رود، پایین‌ترین نقطه‌ای که قبل از اصلاح به آن رسیده‌اید، اکنون پشتیبانی است.

مقاومت چیست؟

در مقابل، مقاومت به عنوان یک منطقه کلیدی نامیده می شود که در آن قیمت یک یا چند بار مجدداً آزمایش شده است و قادر به شکستن بالاتر از آن سطح نیست و بنابراین سقف ایجاد می کند. به عبارت دیگر، هنگامی که قیمت به سمت بالا حرکت می کند و سپس به عقب می رود، بالاترین نقطه ای که قبل از اصلاح مجدد به آن رسیده اید اکنون مقاومت است.

حال اجازه دهید آنها را روی نمودار تجسم کنیم. در زیر نمودار GBPUSD با خطوط حمایت و مقاومت ترسیم شده است.

 

 

 

حمایت و مقاومت اعداد دقیق را نشان نمی دهند، بلکه مناطق را نشان می دهند. مناطق در جعبه های سبز رسم شده اند.

همانطور که به وضوح مشاهده می شود از 3 فوریه تا 23 فوریه، قیمت نتوانسته است به بالای 1.363 که به بالاترین سطح مقاومت تبدیل می شود، برسد و به زیر 1.35 که به پایین ترین سطح حمایت تبدیل می شود، حرکت نکرده است. مناطق حمایت و مقاومت نیز معمولاً به عنوان سازه شناخته می شوند.

اکنون که سطوح حمایت و مقاومت را تعریف کردیم و آنها را در نمودار ترسیم کردیم. اجازه دهید به سؤال مهم بعدی برویم.

چگونه از آنها برای انجام معاملات استفاده کنیم؟

1- فروش را در مقاومت قرار دهید: زیرا مقاومت نشان دهنده فشار فروش بالاتر بر قیمت است.
2- خرید را در پشتیبانی انجام دهید: زیرا پشتیبانی نشان دهنده فشار خرید بالاتر بر قیمت است.

اگر حمایت یا مقاومت شکسته شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر به دلیل فشار خرید بالاتر در ناحیه مقاومت، مقاومت شکسته شود، مقاومت شکسته اکنون به عنوان یک تکیه گاه عمل می کند که در نمودار زیر نشان داده شده است. این نشان دهنده امکان خرید در آزمون مجدد است.

به همین ترتیب، اگر به دلیل فشار فروش بیشتر در ناحیه پشتیبانی، ساپورت شکسته شود، آنگاه ساپورت شکسته مانند یک مقاومت عمل می کند که در زیر نشان داده شده است. این نشان دهنده امکان فروش در آزمون مجدد است.

 

 

راه دیگر برای شناسایی حمایت و مقاومت در یک روند صعودی (بازار گاوی) یا روند نزولی (بازار نزولی) است. در زیر در نمودار GBPUSD، عمل قیمت صعودی در حال ایجاد یک الگوی زیگ زاگ با مقاومت‌های بالاتر و حمایت‌های بالاتر است. شما می توانید در یک روند نزولی که در آن قیمت حمایت های کمتر و مقاومت های کمتری ایجاد می کند، به همین ترتیب شناسایی کنید.

ما می توانیم این الگوها را در هر بازه زمانی مشاهده کنیم، خواه نمودار 1 دقیقه ای یا نمودار روزانه. معمولاً در بازه‌های زمانی کوچک‌تر به آن‌ها حمایت جزئی یا مقاومت جزئی گفته می‌شود (به این معنی که احتمال شکستن آن بیشتر است). همانطور که در بازه های زمانی بالاتر می روید، به آنها سطوح حمایت و مقاومت اصلی گفته می شود.

 

 

درک یک مفهوم یک چیز است، اما ترکیب آن با مدیریت ریسک مناسب، کلید نهایی برای یک حساب سرمایه گذاری موفق است. همیشه مطمئن شوید که از استاپ ضرر خود استفاده کرده و درصد ثابتی از سرمایه را در هر معامله به خطر می اندازید تا سودآوری ثابتی داشته باشید.

در ادامه با ما همراه باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *